Izmantoto e-pakalpojumu skaits portālā Latvija.lv tuvojas pieciem miljoniem

Izmantoto e-pakalpojumu skaits portālā Latvija.lv tuvojas pieciem miljoniem

Strauji audzis izmantoto e-pakalpojumu skaits portālā Latvija.lv, valsts un pašvaldību iestādēm pārejot uz pilnībā vai daļēji attālinātu darbu un klientu apkalpošanu attālināti, liecina Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA) apkopotie dati. Laikā no janvāra līdz oktobrim e-pakalpojumi portālā Latvija.lv izmantoti gandrīz piecus miljonus reižu.

Kā liecina Atvērto datu portālā data.gov.lv publicētie dati, šogad deviņu mēnešu laikā e-pakalpojumu pieteikšanas reižu skaits portālā Latvija.lv sasniedzis 4,9 miljonus reižu, kas ir vairāk nekā visā 2019.gadā kopā, kad e-pakalpojumi portālā tika izmantoti 4,7 miljonus reižu.

1,2 miljoni e-iesniegumu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai

E-pakalpojums “E-iesniegums VSAA pakalpojumiem” šogad izmantots 1,2 miljonus reižu – apmēram tikpat, cik pērn visa gada laikā. Tas ir populārākais e-pakalpojums gan pagājušajā gadā, gan šogad.

Šo pakalpojumu var izmantot, lai pieteiktos pabalstiem, kas saistīti ar ģimenes lietām (bērna piedzimšana, ģimenes valsts pabalsts u.c.), bezdarbu, slimību vai tuvinieka nāvi un kurus administrē tieši Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA). Tāpat e-pakalpojumu var izmantot, lai pieteiktos vecuma pensijas piešķiršanai, pārmaksāto valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu atmaksāšanai un citiem VSAA sniegtajiem pakalpojumiem.

Arvien aktīvāk elektroniski pārbauda informāciju reģistros

Iedzīvotāji arvien vairāk e-pakalpojumus izmanto, lai pārbaudītu informāciju par sevi, ģimeni vai īpašumiem, kā arī, lai saņemtu dažādus datus no iestādēm.

Viens no populārākajiem šāda veida e-pakalpojumiem ir “Dokumenta pārbaude Nederīgo dokumentu reģistrā” – tas šogad izmantots 759 000 reižu. Tāpat iedzīvotāji aktīvi izmantojuši iespēju elektroniski saņemt Valsts fondēto pensiju shēmas (pensiju 2.līmeņa) dalībnieka konta izrakstus (pakalpojums izmantots 313 000 reižu) un informāciju par prognozējamo vecuma pensijas apmēru (pakalpojums izmantots 181 000 reižu). 130 000 reižu šogad iedzīvotāji arī pārbaudījuši savu datus Iedzīvotāju reģistrā, bet 128 000 reižu elektroniski saņemta informācija par sociālās apdrošināšanas iemaksām un apdrošināšanas periodiem.

Deklarēt dzīvesvietu, samaksāt nodokļus, reģistrēt uzņēmējdarbību – viss izdarāms elektroniski

E-pakalpojums Dzīvesvietas deklarēšana izmantots vairāk nekā 148 000 reižu. Tas nozīmē, ka 148 000 reizes iedzīvotājiem nav bijis nepieciešams doties uz iestādi, gaidīt rindā, tērēt laiku papīra veidlapu aizpildīšanai utt. Turklāt dzīvesvietas deklarēšana elektroniski ir bez maksas, kamēr par šī pakalpojuma izmantošanu klātienē ir noteikta valsts nodeva.

Arī nekustamā īpašuma nodokļa nomaksu daudzi šogad izvēlējušies elektroniski – kopumā 115 000 reižu, kas ir par 9000 vairāk, nekā visa 2019. gada laikā. Šogad daļa nekustamā īpašuma nodokļa maksātāju paziņojumus par maksājamo summu saņēma savā digitālajā pastkastītē portālā Latvija.lv – e-adresē, tādējādi viss process – paziņojuma saņemšana, nodokļa nomaksa – noticis pilnībā elektroniski, bez nepieciešamības doties uz iestādi vai banku, lai veiktu maksājumu.

Pilnībā elektroniski pašlaik iespējams veikt arī uzņēmuma reģistrēšanu Uzņēmumu reģistrā (UR). UR jau kopš marta ir pārtraucis klientu apkalpošanu klātienē, visu saziņu ar klientiem uzturot attālināti. Šogad e-pakalpojums “Reģistrācija Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros“ izpildīts 67 000 reižu, kas ir vidēji par 6% vairāk nekā 2019. gada deviņos mēnešos.

Par citiem noderīgiem e-pakalpojumiem var uzzināt tīmekļa vietnē mana.latvija.lv, kur pieejami apraksti par 50 dažādām dzīves situācijām un e-pakalpojumiem, kas var palīdzēt šīs situācijas risināt – sākot ar pabalstu pieteikšanu, līdz pat privātmājas būvniecībai, digitālajiem kultūras resursiem un uzņēmējdarbības jautājumiem.

Plašāki statistiskas dati par populārākajiem e-pakalpojumiem portālā Latvija.lv pieejami Atvērto datu portālā data.gov.lv.

Lai palīdzētu portāla Latvija.lv apmeklētājiem ērtāk atrast sev nepieciešamos pakalpojumus, saņemt palīdzību konkrētu e-pakalpojumu izpildē, orientēties dzīves situācijās vai kā lietot e-adresi, no 14. oktobra VRAA portālā ir ieviesis virtuālo asistentu Ēriku. Virtuālajam asistentam apmeklētāji var uzdot jautājumus un saņemt atbildes, vai izvēlēties dažādas tēmas, kas palīdz orientēties portāla vidē.

Nākošā gada laikā portālā parādīsies virkne jaunu e-pakalpojumu, pie kuriem iestādes šobrīd strādā aktuālā ERAF plānošanas perioda projektu ietvaros, kā arī tiks modernizēti vairāki jau esošie e-pakalpojumi.

Scroll Up