Kā sazināties ar valsts un pašvaldību iestādēm, izmantojot e-adresi

Kā sazināties ar valsts un pašvaldību iestādēm, izmantojot e-adresi

Rīga TV24 raidījumā “DigiTuvi”  Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas  Valsts pārvaldes pakalpojumu attīstības departamenta direktors Uģis Bisenieks, Rīgas domes Informācijas tehnoloģiju centra direktors Āris Dzērvāns, Līvānu novada pašvaldības Informāciju tehnoloģijas daļas vadītājs Juris Sniķers  un Rīgas Dzemdību nama valdes priekšsēdētāja biroja vadītāja Santa Lērmane diskutē par oficiālās elektroniskās adreses jeb e-adreses funkcijām, iespējām, kā arī sniedz argumentētu un praktiskajos ieguvumos balstītu pamatojumu, kādēļ ikvienam iedzīvotājam un komersantam būtu vērts izveidot savu e-adresi.

E-adrese iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir kā digitāla pastkastīte, kas nodrošina iespēju sazināties ar valsts un pašvaldību iestādēm elektroniski neatkarīgi no atrašanās laika un vietas. Lai arī e-adresi nevar izmantot privātpersonu sarakstei savā starpā, e-adresē var rakstīt ziņojumus un saņemt ziņas no vairāk nekā 3500 valsts un pašvaldību iestādēmtai skaitā tiesām, maksātnespējas administratoriem, prokuratūru u.c.. To var izmantot, lai nosūtītu iestādei iesniegumu, sūdzību, jebkurus elektroniski sagatavotus dokumentus, kas nepieciešami, piemēram, atļaujas vai licences saņemšanai. Tāpat e-adresi var izmantot, lai nosūtītu elektroniski parakstītu līgumu par kādu valsts vai pašvaldības sniegtu pakalpojumu saņemšanu.   

Skaties raidījumu un uzzini:

  • Kas ir e-adrese, un kādēļ tā nepieciešama? 
  • Kā e-adrese var būt noderīga dažādās dzīves situācijās? 
  • Kā iespējams izveidot savu e-adresi? 
  • Kā e-adreses priekšrocības novērtē pašvaldības un to iedzīvotāji? 
  • Kā e-adrese tuvākajā laikā Latvijā izmainīs saziņu ar valsts un pašvaldības iestādēm?  

Plašāka informācija par e-adreses iespējām un funkcionalitāti pieejama šeit.

Scroll Up