Tiesību aizsardzība

Kā iegūt drošu elektronisko parakstu?

Latvijā drošs elektroniskais paraksts (eParaksts) ir pieejams izmantojot vairākus rīkus (neatkarīgi no eParaksta veida, kādu izmantojat, rezultāts būs vienāds – elektroniski parakstīts dokuments ar juridisku spēku).

Privātpersonām

Privātpersonām, kas sasniegušas 14 gadu vecumu, pieejami eParaksta veidi:

 

eParaksts personas apliecībā jeb elektroniskajā identifikācijas (eID) kartē

 

  • Ikviena Iedzīvotāju reģistrā reģistrēta persona, eID karti var saņemt Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes nodaļā.
  • no 2019. gada 1. janvāra eID kartēs, kurās ir aktīvs eParaksts, bez maksas ir iekļauts neierobežots eParakstīšanās un e-identitātes apliecināšanas reižu skaits.
  • Saņemot eID karti, tiks izsniegta aploksne ar PIN kodiem, kas būs nepieciešami e-identitātes apliecināšanai (PIN 1) un elektronisku dokumentu parakstīšanai (PIN 2).
  • Par nepieciešamiem dokumentiem, izgatavošanas laiku un izmaksām, lai saņemtu personas apliecību (eID karti) lasiet šeit.

 

Mobilā lietotne eParaksts mobile

 

  • var pieteikties portālā eparaksts.lv, izmantojot kādu no identifikācijas rīkiem (internetbankas, eID karte vai eParaksts karte juridiskām personām) un aizpildot pieteikumu. Pēc pieteikuma aizpildīšanas jānoslēdz līgums par eParaksts mobile lietošanu.
  • Precīzāka informācija par eParaksts mobile iegūšanas iespējām ir pieejama šeit.
  • eParaksts mobile izmantošana ir bezmaksas.
  • Lai varētu dokumentus parakstīt viedtālrunī, nepieciešams lejupielādēt mobilo lietotni eParakstsLV. Tās lietošana ir bez maksas un līguma slēgšana nav nepieciešama.

 

 Mobilā lietotne dokumentu parakstīšanai  eParakstsLV

 

  • Lai parakstītu dokumentus lietotnē eParakstsLV, vispirms ir jāiegūst lietotne eParaksts mobile un jāizveido eParaksta parole portālā eParaksts.lv.
  • Precīzāka informācija par eParakstsLV iegūšanas iespējām ir pieejama šeit.
  • Nodrošina dokumentu parakstīšanu viedierīcē ar drošu elektronisku parakstu, kā arī jau parakstītu dokumentu pārbaudi.

Juridiskām personām

Juridiskas personas var izmantot bezmaksas piedāvātos eParaksta un e-identifikācijas rīkus, tāpat kā fiziskas personas.

 

Tomēr ir radīts arī produkts tieši uzņēmējiem, kuri savā ikdienā  izmanto elektroniskus dokumentus bieži un lielākā apjomā – eParaksts karte.

 

eParaksts karte ir juridiskām personām pieejams eParaksta nesējs, kas nodrošina gan dokumentu parakstīšanu, gan personas identitātes apliecināšanu digitālajā vidē. Plašāka informācija par pieteikšanos un izmaksām pieejama šeit.

 

Papildus eParaksts kartei juridiska persona var izmantot arī eZīmogu.

 

  • eZīmogs ir uzņēmuma vai iestādes dokumentam pievienots paraksts. Ar eZīmogu uzņēmums vai iestāde var apliecināt izziņas, izrakstus no informācijas sistēmām, reģistriem, sertifikātus, apliecības un citus dokumentus par jau notikušiem faktiem. Tas neaizstāj uzņēmuma vai iestādes pārstāvja parakstu. Plašāka informācija par pieteikšanos un izmaksām šeit.
  • eZīmogs+ funkcijas ir tādas pašas eZīmogam, tas pieejams viedkartē (eParaksts kartē). Plašāka informācija par pieteikšanos un izmaksām šeit.
Scroll Up