Noderīgi ieteikumi, kā rīkoties saslimšanas gadījumā

Noderīgi ieteikumi, kā rīkoties saslimšanas gadījumā

Informācija medijiem 26.10.2018.

Līdz ar rudens iestāšanos palielinās risks saslimt, tāpēc aicinām izmantot valsts piedāvātos e-risinājumus, kas ļaus ar slimošanu saistītās formalitātes atrisināt ātrāk un ērtāk. Piemēram, ja jums vai jūsu bērnam gadījies saaukstēties, pirmais solis ir vēršanās pie ģimenes ārsta. Ja ģimenes ārsts nav pieejams, vērsieties pēc palīdzības pie dežūrārsta vai zvaniet uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni.

Kur meklēt palīdzību slimības gadījumā?

Slimības gadījumā, kad nepieciešama medicīniska rakstura konsultācija vienkāršas saslimšanas gadījumā, svarīgi  ir saprast, pie kura ārsta vērsties. Primāri tas ir ģimenes ārsts. Ja ikdienas steigā ir sanācis piemirst sava ģimenes ārsta vārdu vai viņa kontaktinformāciju, to var apskatīt, autorizējoties valsts E-veselības portālā www.eveseliba.gov.lv. Ja vēlaties veikt reģistrāciju vai pārreģistrāciju pie kāda cita ģimenes ārsta,  jums noderēs E-veselības portālā un portālā Latvija.lv pieejamais e-pakalpojums “Reģistrēties pie ģimenes ārsta”. Plašāku informāciju par reģistrēšanās procesu var atrast portālā Latvija.lv dzīves situācijas aprakstā “Kā reģistrēties un kādus pakalpojumus var saņemt pie ģimenes ārsta”.

Ko darīt, ja ģimenes ārsts nav pieejams?

Slimība nereti uznāk tik pēkšņi un var rasties situācija, ka ģimenes ārsts vajadzīgajā brīdī nav pieejams. Šajā gadījumā atbalstu var sniegt dežūrārsti – visu informāciju par šo ārstu pieejamību, kā arī kontaktinformāciju var atrast Nacionālā veselības dienesta (NVD) tīmekļa vietnē “Dežūrārsti (ārpus ģimenes ārstu darba laika)”.  Savukārt informāciju un sarakstu ar tiešās pieejamības speciālistiem, pie kuriem pierakstoties uz vizīti nav nepieciešams nosūtījums, aicinām skatīt šeit.

Vienlaikus vienkāršas saslimšanas gadījumā medicīnisku padomu var saņemt, zvanot uz valsts organizēto Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001. Darba dienās pieredzējuši mediķi sniedz padomus no plkst. 17.00 līdz 8.00, savukārt brīvdienās un svētku dienās – visu diennakti. Ar mediķiem var konsultēties saaukstēšanās, vīrusa saslimšanas, vēdera vai citu sāpju, paaugstināta asinsspiediena u.c. gadījumos.

Kā iegādāties e-receptes zāles?

Darbnespējas lapas saņemšana

No 2018. gada 1. janvāra darbnespējas lapas jeb slimības lapas tiek atvērtas, pagarinātas un noslēgtas tikai elektroniski. To veic pacienta ģimenes ārsts vai ārstējošais ārsts. Darba devējs saņem informāciju par darbinieka noslēgto e-darbnespējas lapu Valsts ieņēmuma dienesta EDS. Līdz ar to pacientam darbnespējas lapa vairs nav jāiesniedz darba devējam papīra formā.

Informācija par Jūsu darbnespējas lapām, to statusiem un numuriem ir pieejama E-veselības portālā un portālā Latvija.lv e-pakalpojumā “Saņemtās Darbnespējas lapas”.

Kā pieprasīt slimības pabalstu?

Atceries, ka gadījumā, ja slimojat ilgāk par 10 dienām (noslēgta darbnespējas lapa A), Jums ir iespēja saņemt slimības pabalstu. Tāpat slimības pabalstu varat saņemt arī, ja esat strādājošs bērna vecāks un, slima bērna kopšanas dēļ, Jums nav iespējams ierasties darbā. Slimības pabalstu piešķir, ja saslimušais bērns ir jaunāks par 14 gadiem. Ātrāk un ērtāk iesniegumu par slimības pabalsta piešķiršanu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (VSAA) ir nosūtīt elektroniski, izmantojot portālā Latvija.lv e-pakalpojumu „E-iesniegums VSAA pakalpojumiem”, atzīmējot attiecīgi iesnieguma “E-Iesniegums slimības pabalsta piešķiršanai vai pārrēķināšanai”, norādot savu bankas konta numuru un informāciju, kādā veidā vēlaties saņemt informāciju par VSAA lēmumu.

Vairāk par digitālajām iespējām lasi https://mana.latvija.lv/situacijas/

Scroll Up