Uzņēmējdarbība

Patērētāju tiesības

Lai izvairītos no pārpratumiem un konfliktiem ar internetveikala klientiem, pirmkārt ir jāpārliecinās, vai tirgotāju norādītā informācija par precēm tiešsaistē ir pilnīga un atbilstoša patiesībai. Patērētājiem, iepērkoties internetā un iegādājoties preces no saimnieciskās darbības veicējiem, ir tiesības saņemt pirkumu apliecinošu dokumentu – čeku, kvīti vai rēķinu. Šis nosacījums attiecas arī uz pirkumiem sociālajos tīklos.

 

Tāpat pircējiem ir tiesības uz preču atgriešanu un naudas apmaksu neatbilstošas preces kvalitātes dēļ. Šīs tiesības ir spēkā, ja pircējs iegādājas preces no juridiskas personas.

 

Patērētājam ir jāsedz preces atgriešanas tiešās izmaksas, izņemot gadījumus, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs ir piekritis segt šīs izmaksas vai nav informējis patērētāju, ka izmaksas jāsedz patērētājam.

 

Ja patērētājs ir skaidri izteicis vēlēšanos izmantot piegādes veidu, kas nav pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja piedāvātais vislētākais standarta piegādes veids, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam nav pienākuma atmaksāt patērētājam piegādes papildu izdevumus.

 

Gadījumos, kad tirgotāji nepilda savas saistības pret patērētājiem (nav izpildījuši Patērētāju Strīdu risināšanas komisijas uzliktos lēmumus), Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) tirgotājus var iekļaut “Melnajā sarakstā”. Ja internetveikalos tiek konstatēti iespējami pārkāpumi, tie var tikt iekļauti PTAC veidotajā “Aizdomīgo interneta vietņu sarakstā”.

 

Plašāk par internetveikalu pircēju tiesībām lasiet dzīves situācijas aprakstā “Iepirkšanās internetā”. Ar patērētāju tiesību regulējumu iepazīstieties dzīves situācijas aprakstā “Patērētāju tiesības”, kā arī Patērētāju tiesību aizsardzības likumā.

 

Informācija par patērētāju tiesībām, iegādājoties digitālā satura produktus, pieejama PTAC tīmekļa vietnē.

Scroll Up