Tiesību aizsardzība

Patēriņa preču nekaitīgums un drošība

Pārtika

Par pārtikas produktu drošumu ir atbildīgs pārtikas apritē iesaistītais uzņēmums – vispirms ražotājs, pēc tam transportētājs un galarezultātā – izplatītājs (tirgotājs vai ēdinātājs). Droši vai nekaitīgi pārtikas produkti ir tādi:

 

  • kas nenodara tūlītēju kaitējumu cilvēka veselībai,
  • kuriem nav negatīva ietekme uz cilvēka veselību, vērtējot ilgtermiņā,
  • kuriem nav negatīva ietekme uz nākamajām paaudzēm,
  • kuriem nav kumulatīva toksiska iedarbība,
  • kas negatīvi neietekmē noteiktas kategorijas patērētājus (piemēram, bērnus, vecus cilvēkus)
  • ir derīga lietošanai uzturā (nav sabojājusies, nesatur svešķermeņus, nav sapuvusi u. tml.)
  • atbilst normatīvos aktos noteiktajām, īpašajām kvalitātes un nekaitīguma prasībām.

 

Vairāk par pārtikas produktu regulējumu lasiet situācijā Ražošana mājas apstākļos un Pārtikas produktu un dzīvnieku imports un eksports.

 

Ja ir radušās šaubas, ka pārtikas tirdzniecības vietā (veikalā, tirgū, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumā) netiek ievērotas higiēnas prasības vai novēroti pārtikas produkti ar beigušos derīguma termiņu, kā arī nekvalitatīva pārtika, vai gadījumā, ja cilvēks ir saindējies ar pārtiku, nekavējoties jāziņo Pārtikas un veterinārajam dienestam (PVD). To var darīt:

 

 

 

Vairāk lasiet Kur ziņot par iespējamiem pārkāpumiem pārtikas veikalā, tirgū un kafejnīcā?.

 

Izmantojot PVD reģistrus varat pārliecināties par to, vai uzņēmums vai prece ir atbilstoši reģistrēta – piemēram, vai uztura bagātinātājs ir reģistrēts uztura bagātinātāju reģistrā, vai uzņēmums ir reģistrēts un kāds ir tā pēdējās PVD pārbaudes rezultāts u.tml.

 

PVD tīmekļa vietnē pieejami šādi reģistri:

 

Nepārtikas preces

Ja esat iegādājies nekvalitatīvu preci vai pakalpojumu – ja iegādātai precei vai pakalpojumam parādās kāds defekts, tā nedarbojas, plīst, vai arī prece ir nepilnīgas komplektācijas, to var uzskatīt par pirkuma jeb līguma noteikumiem neatbilstošu.

 

Ja konstatējat preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem, Jums ir tiesības pārdevējam izvirzīt pretenziju.

 

Vairāk par savām patērētāja tiesībām un iespējām rīkoties saņemot nekvalitatīvu pakalpojumu vai preci, lasiet dzīves situācijā, Patērētāju tiesības kā arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) tīmekļa vietnē. Vairāk par pirkumiem, kas veikti internetā lasiet dzīves situācijā Tirdzniecība internetā.

Scroll Up