Vienotajos klientu apkalpošanas centros četru gadu laikā valsts un pašvaldību pakalpojumi sniegti 268 000 reižu

Vienotajos klientu apkalpošanas centros četru gadu laikā valsts un pašvaldību pakalpojumi sniegti 268 000 reižu

Informācija medijiem

2015.gadā Latvijā sāka darboties pirmie Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC). Četru gadu darbības laikā klientu apkalpošanas centri izveidoti 89 pašvaldībās, kuru kopējais sniegto valsts un pašvaldības iestāžu pakalpojumu skaits sasniedzis 268 000.

Kā liecina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) apkopotā informācija, 2018.gadā vienotajos klientu apkalpošanas centros sniegti 82 557 pakalpojumi – konsultācijas, dažādu iesniegumu pieņemšana, palīdzība elektronisku pakalpojumu saņemšanā u.c. No kopējā sniegto pakalpojumu skaita 16 148 jeb 20% sniegti telefoniski. Bet šā gada deviņos mēnešos kopā sniegts vairāk nekā  71 000 pakalpojumu, no tiem 15 258 jeb 21% – telefoniski.

2019. gadā sniegto pakalpojumu skaita ziņā Dienvidkurzemē esošajos VPVKAC vispieprasītākie ir Priekules un Aizputes novada klientu apkalpošanas centri, bet starp pirmajiem 40 centriem visā Latvijā ir arī Nīcas, Skrundas, Vaiņodes un Grobiņas novada centri. Ziemeļkurzemē visvairāk pakalpojumu sniegts Tukuma novada VPVKAC, bet starp pirmajiem 40 ir arī Dundagas un Kandavas novada klientu apkalpošanas centri.

Zemgalē 2019.gadā darbību sāka trīs vienotie klientu apkalpošanas centri – reģionālās nozīmes centrs Bauskā, kā arī Iecavas un Vecumnieku novados. Tērvetes un Ozolnieku novada vienotajos klientu apkalpošanas centros  pakalpojumu skaits pieaug, turpretī – Auces, Jelgavas un Rundāles novada centros pakalpojumu skaits ir samazinājies.

2019. gadā sniegto pakalpojumu skaita ziņā Pierīgā pirmajā desmitniekā ir Salaspils, Ikšķiles, Ādažu, Ķekavas un Lielvārdes novada klientu apkalpošanas centri. Starp pirmajiem 40 ir vēl seši – Mālpils, Carnikavas, Baldones, Stopiņu, Ķeguma un Saulkrastu novadu VPVKAC.

Savukārt Viduslatvijā esošajos klientu apkalpošanas centros visvairāk pakalpojumu sniegts Aizkraukles un Lubānas novados, bet starp pirmajiem 40 ir arī Varakļānu, Cesvaines, Pļaviņu un Viesītes novada vienotie klientu apkalpošanas centri. Tikmēr Ziemeļvidzemē līderpozīcijās ir trīs šajā teritorijā esošie reģionālās nozīmes VPVKAC – Smiltenes, Valkas un Cēsu novada un novada nozīmes – Raunas un Salacgrīvas novada klientu apkalpošanas centri, bet starp pirmajiem 40 ir arī Strenču, Alojas un Mazsalacas novadi.

Ziemeļaustrumu reģionā visvairāk pakalpojumu šogad sniegts Gulbenes un Balvu novadā, bet starp pirmajiem 40 ir arī Viļakas novada VPVKAC. Bet Latgalē sniegto pakalpojumu skaita ziņā līderpozīcijās ir Dagdas, Viļānu un Ilūkstes novada klientu apkalpošanas centri. Starp pirmajiem 40 ir arī Daugavpils, Rēzeknes un Ciblas novada klientu apkalpošanas centri.

VPVKAC izveide Latvijā tika uzsākta 2015. gadā. Klientu  centros vienuviet var saņemt pašvaldību un vairāku valsts iestāžu, piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras u.c. pakalpojumus. Tāpat centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c. Pašlaik Latvijā  pieejami  klientu apkalpošanas centri 89 pašvaldībās. Visu VPVKAC adreses var atrast portālā Latvija.lv sadaļā “Vienotie pakalpojumu centri”.

Palīdzību e-pakalpojumu apgūšanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji (tai skaitā VPVKAC darbinieki), bibliotekāri, skolotāji, kuri pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

Papildu informācija:

Vita Krieviņa
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Peldu iela 25, Rīga, LV 1494
Tālr.: 67026533
E-pasts: prese@varam.gov.lv

 Integrētās mācību un komunikācijas aktivitāšu programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” ietvaros tiek organizēti sabiedrības informācijas un komunikācijas tehnoloģiju iespēju izmantošanas un uzvedības maiņas veicināšanas pasākumi. Programmas koncepcija paredz integrētu pieeju – fokusēties uz 50 dzīves situāciju komunikāciju un mācīšanu, lai pēc paredzēto aktivitāšu īstenošanas, sabiedrība spētu atpazīt dzīves situācijas, kuras ir iespējams atrisināt vienuviet internetā – portālā Latvija.lv. Nozīmīgākā programmas sastāvdaļa ir mācības, kuru rezultātā tiks sagatavoti 6000 digitālie aģenti: valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki, tostarp valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru darbinieki, kā arī bibliotekāri, skolotāji un žurnālisti. Digitālie aģenti konsultēs sabiedrību par e-pakalpojumu izmantošanu dažādās dzīves situācijās un drošu darbošanos internetā. Plašāka informācija par mācībām un to norisi pieejama portāla Latvija.lv atbalsta vietnē – https://mana.latvija.lv/.

Pasākums ir finansēts no Eiropas Reģionālā attīstības fonda projekta Nr.2.2.1.1/17/I/015 “Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma”.

Scroll Up